Winkelopeningen, bedrijfsevents, conferenties, concerten, Brussels Club, colloquia, congressen, verjaardagen van instellingen: 

 

EVENEMENTEN

Gala van het Hulpfonds Prins en Prinses Alexander van België

- 2012: in het Provinciaal Hof te Brugge

- 2013: in het Pouhon Pierre-le-Grand te Spa

- 2014: in het stadhuis van Antwerpen

- 2015: in het stadhuis van Bergen

- 2016: in het stadhuis van Brussel

- 2018:bij SISKA te Knokke-Heist
 

Coördinatie, persrelaties en pr.

 

Literaire Prijs Prins Alexander van België: 2012, 2014, 2016.

Algemene organisatie van deze literatuurprijs in samenwerking met uitgeverij Avant-Propos.

 

8e tuinwandeling van Mélin (Mélin – 30 en 31 mei 2015)

10de Tuinwandeling van Mélin (10 en 11 juni 2017)

Algemene organisatie van dit weekend, alsook promotie en relaties met de pers (3400 bezoekers)

 

Museum voor brieven en manuscripten (2011)

Evenement ter gelegenheid van de opening van het nieuwe museum: privatisering van de Koningsgalerij voor 800 personen

 

Concert ‘Chopin in alle staten’ (Brussel – 02/12/2006)

(in opdracht van de ambassade van Polen)

Algemene organisatie van een kerstconcert voor de Poolse ambassade (800 deelnemers)

 

Entraide et Fraternité  (11/05/2002)

- Algemene organisatie van een feestdag in de Abdij van Floreffe (1000 deelnemers)

 

Amnesty International  (1998)

- Algemene organisatie en relaties met de pers voor de ‘Nacht van de Vrijheid’

 

Parti social chrétien

- Algemene organisatie van zeven Generale Raden en nationale congressen tussen 1996 en 2002: 600-1200 deelnemers.

- Aanstelling van de nieuwe voorzitter Philippe Maystadt (19/06/1998)

- ‘Fête de la Démocratie’ in het Heizelpaleis (14/11/1998) voor 5000 personen.

 

Kinderdagverblijf Crèche Sainte-Gertrude in Etterbeek 

Organisatie van een concert ter gelegenheid van de 100e verjaardag

 

80e verjaardag van de ‘Fédération des Scouts Catholiques’ – (Brussel, februari 1992)

Algemene coördinatie van een activiteitendag voor 5000 jongeren in Brussel alsook van een galadiner in aanwezigheid van prins Filip.

 

Colloquium ‘Promotion de la Santé à Bruxelles’ (Brussel, Congrespaleis - 1995)

(in opdracht van de Franse Gemeenschapscommissie) - 1.000 deelnemers

Algemene organisatie.

 

Oprichting van de ‘Brussels Club’ Brussel, 1995 - 1999

F-X Remion is stichtend lid van, en stuwende kracht achter, een nieuwe zakenclub in Brussel, die gedurende vier jaar in het Stanhope Hôtel was gevestigd. Lezingen, bezoeken, lunches. De Club telde op haar hoogtepunt 80 leden.

 

Opzet van een lezingencyclus : ‘Les Conférences de Bruxelles’ - (Brussel, 1984-1992)

Lezingen van onder meer Raymond Barre, koning Michaël I van Roemenië, Manfred Wörner (secretaris-generaal van de NAVO), Jean Gandois, kardinaal Danneels, Amine Gemayel (voormalig president van Libanon), … (300-1200 toeschouwers per lezing)

Algemene organisatie, promotie, persrelaties.

 

Troc International (1996-2002)

- Algemene organisatie van 27 winkelopeningen in geheel België. Relaties met de pers.

- Organisatie van een Europees congres voor TROC DE L’ILE – TROC International in Brugge (150 deelnemers – april 2003)

 

Chubb Insurance Company of Europe (jaarlijks event: 1996, 1998, 1999, 2000, 2002)

Algemene organisatie van de jaarlijkse klantenavonden op vijf verschillende prestigieuze plaatsen in Brussel.